fredag 23. mai 2014

Sommer !

Det føles virkelig som om sommeren er kommet til Østlandet.  Første vår/sommer på ny terrasse og solforholdene er i ypperste klasse.  Når man i tillegg er så heldig å ha elektrisk markise så man faktisk kan velge bort solen innimellom, så er årstiden fantastisk for min del.

Jeg er tilbake i jobb etter operasjonen, og har det veldig bra.  2014 kommer nok til å bli et flott år.

Jeg driver stadig å lærer meg å sy klær.  Holder på med en flott kjole i lin til meg selv, men det fine været har spolert bruken av syrommet i det siste.  I stedet har jeg fortsatt på jakken i forrige innlegg på strikkepinnene, + nytt håndsømprosjekt ( som om jeg ikke har nok av dem gående)

 Lilla Bordsmykke av AnnaKa.  her er det engelsk papirsøm, håndapplikasjon og stitchery.  Ordentlig koselig arbeid.  Jeg har valgt stoff selv, men det blir nok ganske likt i utrykket som originalen på bildet.

På diverse forum innen klessøm er det en bok som bare blir omtalt som "boka vår.  Har holdet igjen lenge ( i alle fall en uke eller to), men måtte bare kapitulere og gå til innkjøp av denne.  Gleder meg til å kaste meg ut i disse mønstrene, men MÅ få ferdig kjolen først.  I tillegg har jeg vært på kurs med overlockmaskinen min, så nå skal det virkelig bli sving på sakene.  Utrolig mye artig for barn i denne boka.  Her ser du bloggen til en av forfatterne, Kristin Thorsnes


Andre forum er dette boka man snakker om.  Den har ikke kommet foreløpig, men jeg har et par modeller der jeg gjerne skal prøve meg på.  Med 3 laaaange besøk hos Stoff og Stil den siste måneden, skulle det ikke være noe problem å bare sette i gang.  Denne er fra den engelske Tilly and the Buttons


Når jeg tenker meg om har jeg jo faktisk kjøpt enda en bok.  ( litt flaut, men hadde glemt denne litt)
Den er av den sveske designeren Jenny Hellstrøm Ruas       Fra den har jeg faktisk allerede sydd et skjørt.  Det har jeg glemt å ta bilde av.  Har til og med tatt opp og gjort masse om igjen ettersom det ble for stort, men nå er det greit, så bilder kommer.

Ser jo at det har vært i overkant mange kjøp i det siste.  Nå er det på tide å å gjøre shopping om til handling  ( tok du ordleken?)

Jo da, jeg har tid til andre også.  Har faktisk fått inn noen runder på golfbanen og selvfølgelig denne lille frøkna.  Har ALLTID tid til henne.

Ønsker alle en flott tid fremover, uansett hvor dere er.  For meg er det to uker med jobb før vi drar på en ukes ferie til nydelige Espelandsvannet i nærheten av Voss.  Fantastisk natur og hyggelige venner venter der.

Espelandsvatnet fra vi var der i 2012

2 kommentarer:

  1. Så koselig å lese innlegget ditt. Godt å høre at du er tilbake i jobb etter operasjonen. Trekker litt på smilebåndet når jeg leser det du skriver om shopping, kjenner meg igjen der gitt... Løperen var nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn blir det innimellom. Masse shopping, noen ganger uten mål eller mening ( men ikke si det til mannen min ). Nå tenker jeg at shoppegenet er sånn forholdsvis mett for en stund, så nå skal maskinene få jobbet.

      Slett