torsdag 26. juni 2014

JA !!!!!

Mitt dobble sengeteppe er ferdig................................
Jeg synes det ble såååååååååååå fint.  Akkurat så flott og riktig i fargene som jeg hadde håpet på.

Men.......... tror det blir lenge, lenge til neste så store arbeid.  Selv om hver stjerne blir forskjellig fra den forrige, så blir det litt ensformig sying med så stort arbeid synes jeg..


Nå skal herligheten avgårde til Merete Ellingsen for quilting.  Jeg har ikke hatt noen planer om å få quiltet dette selv. 


 Selv om vi bare er i juni, så kommer ofte høsten og kurssesongen litt fortere enn beregnet.  Jeg har derfor satt igang å lete, og funnet, nye kurs jeg vurderer å holde.  I dag har jeg lekt med dette mønsteret.  Dette er scrappyvarianten.  Ikke perfekt så litt justeringer må nok til, men tror jeg setter igang med en til i helgen.  Planen er en variant sydd i batikkstoff.  Litt spent på det, for de stoffene er det ikke stretch i og det kan bli litt ugreit i buene.


Sitter og koser litt med disse stoffene om dagen også.  Planen er spisebrikker, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan, så de ligger og pynter opp litt.

Så har det blitt 20+ smekker denne uken.  Det er tynn fleece på baksiden.  Dette fordi fleece ikke trekker vann og dermed holder barnet seg tørrere.  I tillegg er de fine om vinteren.  Da kan de brukes som Bandana  :-)  Trykknapper bak for justering av lengde.   Har mange, så hvis du er på Favebook, finner du dem til salgs der.  Bare søk på Bobbin.no  på Facebook.




Har selvfølgelig vært innom Lille Gull denne uken også.  Her på fanget til Besten. 
 Pappas Rayban solbriller er et populært produkt :-) 


Håper at det skal være litt igjen på skjeen også, men all isen var nok spist opp.  Skal passe denne lille frøkna i helgen.  Gjett om jeg gleder meg 
 Det dukket opp noen stoff i postkassen denne uken også.  Disse er Jersey bestilt fra butikken Uglemor


Uglestoffene er i et annet stoff.  Jeg husker i farten ikke eksakt hva det heter, men Minkyvelour eller noe lignende kalles de.  Det er det mykeste jeg noen gang har tatt i.  Må jo bare ble noen plagg til Elvira. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar