torsdag 20. november 2014

Kurshøsten over.

Da er kursene over for denne høsten.  Jommen har det vært moro.  Utrolig mange hyggelige sydamer som liker å gå på kurs. 

Jeg har desverre ikke vært like flink til å ta bilder på alle kursene, men her kommer i alle fall fra Poinsettia kurset.  Der kan dere tro det ble mye flott



 Med brede kanter ble det raskt en duk.  Hver av blokkene er måler ca 50 x 50 cm, så det blir fort litt størrelse på arbeidene.

 Jeg elsker sånne dubbeditter.  Må bare vise frem den siste "fantastiske" lille saken.  Denne registrerer skritt og annen aktivitet.  Den durer litt når den mener jeg har sittet for lenge stille, så jeg kan reise meg å ta en liten runde.  den registrerer søvn og legger opp et forslag til deg hvis den synes du sover for lite, eller kanskje for urolig.  hvis du ønsker å registrere maten du spiser, gjør du det på telefonen din, så får du et komplett opplegg for en sunn og aktiv hverdag. 
Dette er nok ikke for alle, men for oss som elsker sånne "smarte" småting er dette en artig sak som inspirer til bevegelse.


 Det nærmer seg jo jul og jeg fant plutselig en oppskrift som bare MÅ strikkes til jul.  Nei....... jeg forteller ikke hva det skal bli, men tenkte jeg skulle vise frem garnet jeg bruker.  Det er fra Permin og er i ull og silke.  Tenker dette blir et flott prosjekt å jobbe med.
Og JA DA.................. jeg har en haug med andre arbeider på pinnene, men bare måtte lage denne som julegave.  Jeg har forresten avsluttet et prosjekt.  Likte ikke mitt valg av garn på Adventsmysteriet til Bitta, så det er i søplekassen.  Ikke misforstå, mønsteret er flott, men jeg valgte feil garn.  Synes ikke det ble bra i alpakke.  Skulle nok valgt noe som ga en bedre definisjon på mønsterstrikken. 

 Og her et litt dålig Gull bilde.  Moro når Besten kommer seg ned på gulvet og kan klatres og lekes med.

Og til slutt........................... her er et helbilde av løperen jeg har vist bittelitt av tidligere.  Quiltingen synes ikke på dette bilde, men bla dere nedover i bloggen så ligger det nærbilder av det der. 
Jeg er sååååååå fornøyd med denne og har hatt en rekke henvendelser om kurs på denne.  Og det blir det.  Vi syr den ( med buer) på kurs hos Nåløyet på nyåret.

Til dere som var på Maskinquiltekurs onsdag 19 november så kan dere titte videre på Leah Day og Angela Walters    Det finnes en haug med andre, flinke quiltere på nett også, men disse to kan i alle fall anbefales.  Ta også en titt på Craftsy.  Trykk på Quilting og det vil komme opp en haug med kurs dere kan ta online.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar