søndag 21. desember 2014

Bitte, bitte, lille

Nesten jul.  I motsetning til mange, skal jeg jobbe helt opp til julaften samt i romjulen.  Men det blir så greit så. 
Har mer enn nok som skal gjøres der, og i julen er det stille og rolig, så da får jeg masse gjort... Skal jo forsøke å gjøre samme jobb som tidligere, men færre timer ( pga sykdom) så greit å få en stille periode hvor man får tatt igjen og ryddet  :-)

Er i rute til til jul.  Både med mat og gaver ( tror jeg).  Mangler en gave som jeg vet om, og maten er i hus, så nå skal det bli en deilig, hyggelig juletid med familien.

Har jo en del prosjekter som skulle vært ferdigstilt, og det blir de nok etterhvert, men har bevilget meg et nytt julestrikktøy.  Det er en genseroppskrift som heter Ravello.  Synes den er så enkel og fin.  Blir nok en flott grunnoppskrift for å bruke videre til andre modeller også.  Gleder meg til å sette igang.  Har bestilt Shetland Soft vasket, fra Malsen og Mor.  Skal ha grå bunnfarge og lilla striper.  Har bestilt 2 forskjellige grå, og 2 lilla.  Planen er en lilla, men ettersom jeg ikke har sett fargene "in real life", så bestilte jeg to forskjellige.

Her er modellen.  Bilder lånt fra Ravelry, hvor du finner oppskriften hvis du har lyst til å teste ut denne modellen.

Jeg kommer nok trolig til å strikke på en kant rundt halsen, men det tar vi etterhvert.  Gleder meg.  Litt enkel strikk uten for mye mønster er etterlengtet nå.

Det blir nok en del dager på hytta også i julen.  Ikke noen klar plan foreløpig, men tur blir det uansett.
Se så flott det var forrige helg da vi var der.

Barnevakt har vi også rukket å være.  Koste oss et helt døgn med denne solstrålen

I går gjorde jeg ferdig en del arbeid på denne maskinen.  Min overlock, som ikke er alt for mye i bruk.  Kan ikke vise frem noe før etter jul  :-)


Noen ganger tar man bilde og tenker ikke mer over det før det plutselig dukker opp når man leter etter noe.  Dette ble jo egentlig ganske tøfft.  Tatt på pulten min på jobben med mobilen.  Hverdagsbilder kan også bli fine  

Så vil jeg ønske de av dere som er innom en riktig fin juletid.  Nyt dagene, familien, vennene og gjør det beste av julen.  Del ut noen ekstra smil og klemmer.  Det er aldri feil. 

Jeg har forresten bestemt meg for hva mitt nyttårsforsett skal være.  Jeg skal hver eneste dag gi noen et kompliment.  Det være seg hjemme, på jobb, i kassen i butikken, på kurs, ute på tur.  Spiller ingen rolle, men hver dag skal noen få en hyggelig bemerkning de ikke forventer. 


GOD JUL 

til deg og dine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar