tirsdag 14. juni 2016

Ganske så mye om dagen

Sommeren er mer eller mindre kommet, men jeg sitter inne..................................

Må gjennom en kur, som gjør at jeg ikke får lov til å være i solen i 3 uker, så holder meg innendørs.  Men hva gjør vel det når man har hobbyer?   Jeg har fått sydd ganske så mye.  Har også kommet igang med quiltingen av alle prosjektene, så etterhvert skal dere få se dem fiks ferdige også ( kanskje med unntak av lukkekant, for der er jeg helt håpløs)

 Dette er grunnen til at jeg må holde meg innendørs.  Har jo vært syk i flere år nå pga disse småekle krypene, og det er jo typisk da at jeg skal bli bitt igjen.  Men................. en eventuell ny smitte blir nå tatt før fødselen  :-)

 Leker med blokker.  Sydde denne sammen, men da forsvant blokkmønsteret og jeg likte ikke hvordan det da ble.  Så................. denne blir sprettet opp igjen og sydd sammen med en smal ramme mellom blokkene.


 Samme blokk som den rosa ovenfor, men satt sammen på en helt annen måte.  Denne ligger nå i Longarmen hvor jeg leker meg med ting jeg ikke kan.

Må bare sy litt klær også.  Lille Gull har jo vokst masse siden forrige sommer.  Tenkte jeg skulle sy en del, men foreløpig er det blitt dette settet. 
 Det "tar tid" å bruke knappenåler, så da griper man bare det man kommer over som kan holde mønsteret rolig mens man klipper.

 Kjole og thights.  Mønsteret er fra boken Helt spesiell og jubel  


 Jeg tror aldri jeg har sydd med strikk i tidligere, men det gikk jo helt fint.  Strikken er sydd på baksiden, og så er kanten brettet ned


 Vi var tre stykker som sydde litt sammen en lørdag.  To av oss skulle sy den samme.  Her er starten.  To sett av dette.  Mange, mange striper.


 Og her er resultatet.  En 3D effekt som man blir litt svimmel av å se på lenge av gangen.  Litt usikker på hvordan denne skal quiltes.  Det er jo om å gjøre å forsterke effekten, ikke bryte linjene.

Going retroscrappy....................  Jeg er nesten forelsket i denne.  Litt merkelig, men jeg bare liker den mer og mer.  Den er ferdig quiltet nå, med rette linjer og buer i hjørnene av linjene.  Skikkelig tøfft.  Denne skal jeg ha selv.  ( og JA, jeg vet at en blokk står feil vei.  Det er rettet opp etter at bildet ble tatt )


Tok frem denne Layer Cake herligheten.  Fikk en ide, og satte igang.

 Det ble i utgangspunktet dette.  Synes kanskje den er litt for blass i fargene, men har ikke sydd den sammen ennå i påvente av at jeg skal bestemme meg.  Mulig alle får en tynn kant rundt som skal fremheve fargen, men klarer i å bestemme meg, så lar den ligge en liten stund.


Har jo som nevnt tidligere vært hos Lapp-Elisa .  Må jo bare legge ut et bilde av dette iddyliske stedet

Helt ned til kanalen ligger det, med sluser i nærheten.  Utrolig vakkert.
For uten lommeboken jeg sydde der, så gikk jo maskinen varm det meste av kvelden i tillegg, men det kommer det bilder av litt snere.  Masse blokker sydd, men ikke sydd sammen foreløpig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar