onsdag 5. oktober 2016

Oppdatering



Som vanlig går det i rykk og napp med bloggingen.  Jeg har faktisk fått gjort ganske mye.  Skal prøve å legge inn litt av gangen her fremover.

 Bestemorsruter, Oldemorsruter.  Jeg vet faktisk ikke hva det heter, men fine og morsomme å sy er de.  Her er den sydd i batikkstoff.  Den er nok litt blåere enn bildet tilsier.



 Et lite kurs hos Kathrines Quiltestue har det også blitt tid til.  Se den fine lommeboken vi lagde med Anna-Malin som kursleder.  Skikkelig moro.





 Noen stoffpakker kan man bare ikke la passere.  Så denne dukket opp hos meg.  :-)    Og brått fant jeg et prosjekt til den også. 





 Her er det prosjektet jeg er aller mest fornøyd med i år.  Passer perfekt til den oppussesde hyttestua. 



Så til noe enda hyggeligere.  Jeg skal bli bestemor igjen.  Faktisk to ganger innen noen få måneder.  Så da....................................  ikke i mål ennå, men det vokser litt etter litt.

Dyr er alltid hyggelig.  Her blir det farger så det holder  :-)
SEKSKANTER.
Det har blitt mange sekskanter i det siste.  Jeg syr sekskanter på maskin.  Mange synes dette er noe kronglete, men egentlig går det veldig greit nåe du finner teknikken.




Jeg falt pladask for et mønster fra Peggy.no   Grå stoff med applikerte stjerner ble ti to veldig hyggelige juleløpere som allerede er lovet bort til kunder.  Hyggelig søm.  Denne er også satt opp som kurs hos Nåløyet, quiltebutikken på Ski.

Jeg syr på en kjempe av en maskin.  Janome Horizon 12000.  Fantastik maskin, men nesten umulig å drasse på når man skal på kurs, demonstrasjoner o.l.  Dette er en kombinert sy og broderimaskin som gjør mer eller mindre ALT du ber den om  :-9
Har lett en stund etter en maskin til som kan tas med rundt omkring, men jeg begynner visst å bli en symaskinsnobb.  Jeg har så mange krav til maskinene at nesten ingen går gjennom nåløyet for godkjenning her.
Men..........................  i dag bestemte jeg meg.  Jeg vurderer å legge dobbelt så mye i potten som jeg hadde tenkt.  Da blir jeg helt sikkert fornøyd.  Og hva kjøper man da?.................................  Pfaff.  Innerst inne er jeg en Pfaffelsker.  At den andre maskinen er Janome, er pga broderidelen.  Som symaskin, synes jeg Pfaff er fantastisk.  Så jeg klinte til å bestilte testing av en Pfaff Performance 5,2.

Den ser jo ikke så stor og fancy ut, men ta en titt på denne lenken.  Den har fått supergode kritikker, så mitt Pfaffhjerte smiler.  Gleder meg til den kommer "hjem".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar