fredag 31. mars 2017

Litt info til Kongsberg

Dette er et innlegg laget for kommende kursdeltakere på Kongsberg.  Bor du er i nærheten, har jeg fått beskjed om at kurset er åpent også for ikkemedlemmer av Husflidslaget.
Ta kontakt på på mail  liv.jounn.helgestad@bfk.no   hvis du har lyst til å være med

Jeg lovet å legge ut bilder så dere kan se hva andre har laget på tidligere kurs.

Teppet "Buede stjerner" er morsomt å sy og veldig effektfullt.  Man syr bare rette streker, men til slutt tar man et lite grep som gjør at mange av de rette strekene blir buede.

 Dette er et av mine tepper.  Sydd i Batikk, men vanlige bomullsstoff kan brukes med hell.  Bildene under er elevarbeider.

 Her er buene kommet på.  På bildet under er ikke buene tryllet frem ennå.


En flott variant i sterke, klare farger.

Se så flott den også kan bli i duse, rolige stoff.


Helgekurs for noen år siden hos Nordstrand og Bekkelaget Quiltelag


De to bildene under (samt noen av arbeidene i fellesbildet over) er midtstykke av teppet som også kan sys som for eksempel bordløper.


BLADRANKE.
Bladranke er MORO å sy. Dette er faktisk et kurs som også de som ikke har sydd så mye kan være med på.  Synes du er for mye å sette igang med et stort teppe, så er bordløperen et passende arbeid.  Det er samme teknikk som brukes i løperen som i teppet, så dette helgekurset passer for alle.

 Dette er en kursmodell.  Den ligger i øyeblikket på stuebordet mitt på hytta, men den får være med til Kongsberg.  Dette er en dobbel løper, men man kan lage den med en ranke også.


Under er det noen bilder, både med og uten buer, fra kurset i Odalen som jeg holdt høsten 2016.


Under ser dere en bordløper med enkel bladranke.


Under er det store blader som skal settes inn på siden av en spisebrikke.


Håper dere i Kongsberg har fått noen ideer til kurset, 20 og 21 mai.   Jeg gleder meg til å møte dere.

Bare ta kontakt hvis det er noe mer dere lurer på.  nina@quilteriet.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar