onsdag 23. august 2017

Litt annerledes innlegg :-)

Et litt annerledes blogginnlegg i dag.

Jeg vil så gjerne sy klær.  Har jo holdt på en stund, men skulle ønske jeg var flinkere.  Passer mønsteret til min kropp, så går det greit, men når det kommer til tilpassning, så skorter det en hel masse.

Når jeg får tid og råd, skal jeg sette av tid og penger til virkelig å lære meg dette.

I mellomtiden prøver jeg meg frem og finner inspirasjon mange steder.

I dag vil jeg henlede oppmerksomheten til en fantastisk blogg.  Sew Mariefleur
Hun er bare så utrolig dyktig.  Ned til hver minste detalj.  Ikke minst bruker hun mønster og stoff som man ikke ser ofte i andre norske syblogger.

Nå har ikke jeg samme alder eller fasong som henne, og dermed er det ikke veldig aktuelt å sy de samme plaggene, men hun viser bruke av stoff og snitt som setter igang fantasien.

Så............. har du lyst til å la deg inspirere så gå på besøk til Mariefleur, hun er vel verdt et besøk.

Se for eksempel på dette bildet av mønsteret til Bonn Dress.  Ikke spesielt spennende, eller hva?

Gå så inn på denne siden hos Sew Mariefleur og se hva hun har fått ut av det.  Den evnen til å se mulighetene i et ganske så trist utgangspunkt, fasinerer meg.

Selv syr jeg mest kursmodeller om dagen, men har fått klipt et par klesplagg også, så håper det blir litt påfyll i klesskapet innen noen dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar